Tuesday, December 14, 2010

visitor

_MG_6994_MG_7001  _MG_6997 _MG_7005

i had my dear friend yuko for a visit, and she made my life feel a little bit warmer and then came the rain which later turned into hailing and then something snow-like which covered the ground for a night and the temperature dropped to 2 degrees! and i listened to the rain and the thunder throughout the night.

we cleaned and prepared the house for the homecoming of the family who’s wife and mother passed away. i cried into the soup i cooked for them, blending my tears with the vegetables.

and today was the funeral and the concept of death seems even more surreal by each minute that passes. i wouldn’t mind discussing it in depth with you guys. perhaps one fine day, while drinking a glass of something?

thank you all for your supporting and loving comments. 

11 comments:

Jael said...

Så sorgligt.Speciellt när det gäller en ung människa men små barn.Kram och styrka Sara!

Elisabeth said...

Så sorgligt, och fint att ni ställer upp. Soppa med tårar i är trösterik, tänker jag, i det svåraste.

Och fint att höra ifrån dig. Saknade dig. Träffade syster A idag och du, en sån där syster ska jag också ha, i nästa liv. Jag hoppas det.

Kram.

Makeminemidcentury said...

Oh, that's terribly sad ... I'm sorry.

You're friend looks very pretty and I hope she did cheer you up a bit.

Unknown said...

Dear Sara, I'm so sorry for you and all concerned. There is nothing what really helps but the time to relief the pain. But nothing ever dissapears (on molecular basis) it only change forms. She will be there forever even if you can't see here. She shines on everyone.

annika said...

Sara, mina tankar till dig och soppan du kokade. Och tårarna måste få trilla, skönt att ni ändå deltar fullt ut tycker jag. Har inget riktigt fint att säga, som jag önskar, mer än att himlen också grät och att du har min långväga sympati och värme. KRAM du fina fina pirat!

Anonymous said...

Vad fint att ni finns där. När min vän förlorade sin man och pappan till deras fyra barn fanns jag där. Nästan jämt. Elsa var bebis då, så när vi hade lämnat de andra flickorna i skolan åkte jag hem till henne. Och nu har jag precis fått veta att min kusin som bor i Usa har bröstcancer. Operera bort bröstet med en gång. Hon är 35 år och har tre flickor precis som jag. Livet är verkligen inte rättvist. Tänker på dig och familjen. Stor kram Julia

Evelina said...

Jag fortsätter att skicka styrkekramar till dig, för det är det bästa jag vet själv när jag är ledsen! Kram kram kram kram kram kram kram...

Theresa said...

So so sad. I am sorry for that family. Please come and say hello, and also we are doing a music giveaway on Dec 9. Please come join if you wish.
best wishes to you. T

et lille oejeblik - a little moment said...

i am so sorry to here that you lost a friend, and a family lost the wife and mother. it shouldn't be like that, and yet it does. and as you say, it will only happen more, not less - if we are lucky enough to live long lives.

i will be thinking of you, and maybe, when i get back from denmark we can have a glass of something. in the new year. i would like that. but for now, i believe you have some grieving to do with those close to you. i nevertheless wish you a warm holiday. xo trinsch

till-vidas-ara said...

Såå fint hos dig med, tycker så mycket om dina bilder och ord...men vad sorgligt med dina vänner!!!
Känner med dig och dem..vet hur det är att förlora någon så nära. Har inte accepterat min egen förlust ännu och tror inte jag någonsin gör det. Man får leva med sorgen..som inte försvinner. Bara förändras. Men som också kan vara vacker..
Och så tror jag på ett liv efter detta. Att vi får träffa våra kära igen. Att de finns någonstans ***

Massa kramar Lycke

sarapirat said...

yaelian, tack! det värmer...
kram

elisabeth, det är sorgligt och smärtsamt och så mycket annat på en och samma gång. du får låna oss båda! hur mycket du vill. kram

make mine mid century, hello, welcome! thank you for your comment.

barbara, i like what you write about things changing form. this is very much how it feels like right now, she is still so very present. thank you!

annika, tack, att läsa hos dig hjälper. du skriver så mycket fint och viktigt där. kram

julia, vad sorgligt. så mycket sorg i världen. så mycket lycka också. måste man komma ihåg. jag hoppas det går bra för din kusin. stor kram tillbaka

evelina, tack tack tack, kramar är bra!
kram på dig

theresa, thank you, i will drop by! love,

trinsch, id be very ahppy to meet you once you come back. i wish you a great time back 'home' with snow and all those goodies of scandinavian christmas.
wish i could pack myself into your suitcase. love

lycke, det är det som är så fascinerande, på många sätt och vis har vi fått en underbar gåva från den här kvinnan. och även från min andra vän som gick bort för drygt ett år sedan. men när jag tänker på att jag aldrig kommer att se dom igen då gör det så ont. men som sagt, vem vet vad händer härnäst? jag tror också på någon slags fortsättning. kram till dig