Thursday, May 21, 2009

flying makes you older

 IMG_5757IMG_5761

yesterday i woke up at five thirty. and walked all around the kibbutz, my new home. and then joined the early bird workers. we are making a communal vegetable garden here. right in front of our house. i was digging, collecting stones for the terrace, shoveling compost..hard work for the back, but still enjoyable. i guess i have some sort of farmers blood running through my veins after all!

today, my pace is a lot slower. and on top of that i have a massive head ache. tonight we leave for poland. it makes me a little bit crazy to think of sitting in an airplane again, but breathe in and out, count to ten, i will survive that aswell!

4 comments:

Jael said...

A communal garden....Det är vad jag och några andra människor skulle vilja ha här i Holon, men det är inte så lätt att få en plats där man kan odla grönsaker och göra sånt.I Tel Aviv har de några komunala trädgårdar som fungerar jättebra. Bra resa till Polen, hoppas det inte blir för ansträngande....

fröken L said...

Låter som om du har det bra i Zi'von!? Hade hoppats på att hugga dig via telefon i dag, men jag jobbbar till halv tio och då har du kanske redan åkt?

sarapirat said...

yaelian, tror du att det kommer att funka i framtiden, med eran communal garden i holon? du är välkommen att hälsa på i norr och kika på våran!

frkn l,
jag har det bra, men jag är ju nästan aldrig där. :(
hade gärna ringt, men går och lägger mig om en halv timme och sover i en timme. om du är vaken vid midnatt så går min buss då, och då kan vi prata om du vill?

anna said...

jag skulle gärna prata runt midnatt men misstänker att jag sover då... lycklig resa igen då! när du kommer hem MÅSTE vi ringas! puss!