Saturday, June 2, 2007

Sommar nostalgisk

igar oppnade poolen i Ga'aton. har precis spenderat ett par timmar dar med yuko, ronit och dani. tog med mig korsbar och tidning. ljuvligt!
fick mig att tanka pa barndomssommrar;
orbyhus badet, blaa kylvaskan med mammas pain riche med skinka, ost och salladsblad, sunkist, grona handdukar, skalman i plastladan, uppskrapade tar pa betongplattorna, storstrut, sviktljuden fran trampolinen, sott-surt-salt-blandat plockgodis for 2,50 tack....

fabodarna, mormors gigantfikan, tjarlukten, vassa stenar under fotterna, bromskli, morfar skrockandes pa balkongen, telefonsignal for dova, allers tidningar med klippdockor, rena, manglade lakan i gula, avlanga rummet, stora stenbumlingen under tradet, mamma badkrukan, pappa frustande som en val nar han simmar...

ah, jag saknar er familjen!!!!
fint hade vi det da men aven nu....

6 comments:

fröken L said...
This comment has been removed by the author.
fröken L said...

Saknar dig också, fruktansvärt, massor!!!

anna said...

åhhh... mys! tur att du kommer hem i sommar!

Anonymous said...

Hoppas jag hinner träffa dig i sommar...(kanske vi kan cykla och nattbada i Ö-hus badet). Kul att få snoka i din blogg. Jag saknar dig med.Kram Heidi

Anonymous said...

det där var ju en "på pricken"-beskrivning av sommaren förr i tiden - lite vemodigt oxå...

Anonymous said...

Vi saknar dig hela tiden!