Tuesday, March 6, 2012

remember where we are

_MG_9674_MG_9671_MG_9677   _MG_9694_MG_9705_MG_9708   

waste waste waste. so much waste. and such a waste of time.

i am eating books and drinking water. or arak with juice of pomegranate *in special occasions only*. i have one swedish friend here, sweet as sugar and hilarious. we eat marzipan and laugh about our rusty swedish. while a homeless woman sleeps on her doorstep. such intense contrasts here.

and more about those contrasts, i will soon show you some photos from the construction site. building someone's home is truly inspiring and exciting. makes me want to build my own…one fine day…?

11 comments:

Patrice A. said...

waste
and
a waste of time

hmmm....
daar ben ik de laatste tijd ook druk mee
opruimen
in mijn hoofd
en om ons heen
zoveel spullen
hebben we dat echt nodig?
ik geef het weg aan anderen
of breng het weg naar de kringloop
ik zou graag minder willen
en van dat mindere meer genieten

nu eerst eten samen met Oudste
en dan wandelen met de hond
in het bos en in de zon!

dag
x

annika said...

Å det ser jag fram emot. Konstruktioner är spännande. kom att tänka på dig när jag läste en bok för ett tag sedan, Morgon i Jenin, har du läst den? Den var fantastisk tyckte jag. kram kram

till-vidas-ara said...

livets kontraster, kontrasternas liv..det här fantastiska livet som man kan hitta, försöka..och ändå veta och se det där andra med kärlek. åå när ska man hitta den där helt begripliga manualen någonsin tänker jag. men försöka kan man ju :) sol här men jag är lite grinig?

kramar Lycke

Unknown said...

thanks for sharing these images o freal life.

i have a friend in stockholm and the images and experiences from her seem very different.

Jael said...

Trevligt att du har en svensk vän där:)Här nära mig bor också en ung svensk kvinna med sin familj. Men massor med rosk där i Jaffo:( Kram till dig:)

Anonymous said...

ska bli jättespännande att få se vad ni bygger för nåt, hur huset blir! älskar marsipan! och mandelmassa, men det e väl kanske nästan samma sak? en gång fick jag en ett kilos mandelmassakorv i julklapp, den gnagde jag upp i ett nafs! och waste waste ja, det har jag redan tänkt hundra ggr denna vecka. ibland känns det som man glömmer meningen med allt. som man kastar livet i sjön litegrann. inte alltid känns det så, men ibland. när jag är trött. dina inlägg får en att stnna till och tänka. tack för det. kram på dej

erleichda said...

these photos are heartbreaking. Just like waste of time is.... good to have a lovely friend with you.

Your home will have wall made of photographs...

sarapirat said...

patrice, lukt het? om op te ruimen? het is goed om te doen. uitdagend. en ook dat uitzoeken in onze spullen. lichter worden....ja! ja! fijne dag lieve patrice

annika, ja jag har läst den för något år sedan. den var väldigt bra. och viktig. konstruktioner kommer! kramar

lycke, manualen. hmmm. jag betvivlar att den finns. men kanske hittar man lugnet och acceptansen över att den INTE finns, och blir därmed mer tillfreds? kanske?hoppas att du har morrhåren uppe idag? kramar

monica, you are very welcome, happy to share with you guys! these images are not from stockholm, but most of them are from israel where i live. earlier in february i posted plenty of photos from sweden...

yaelian, trevligt. sen har jag ju en finsk väninna! (du såklart!) och en dansk...men ingen norska! än... glad purim! kramar

helena, oj fick du ont i magen då? eller slank det bara ner? ja väldigt gott, har nästan glömt bort marsipanens existens. fast jag har kompisar som gör egen, otroligt god. jag håller så med dig om den där känslan. att man kastar livet i sjön. känns så ibland, tyvärr. särskilt när jag inte är närvarande, eller står för mina val-gör det jag tror på. men känslan kan ju förhoppningsvis hjälpa oss att jobba på närvaron och allt det där... många kramar till dig!

demie, a wall full of photography, yes, that is a great idea! lovely friends are the best. love to you dear!

Sally Tharpe Rowles said...

....intense.... real..... thoughtful.... thank you.

Gracia said...

Time wasting. Rubbish. Trash. I like seeing these details of place that describe feel and contrast.

elianne said...

Wat een puinhoop kunnen we er van maken. Vind het onvoorstelbaar dat zo veel lijkt te draaien om spullen .
Zonder huis en kinderen ( want jeetje die kunnen er wat van ) begon ik ooit een reis met 20 kilo aan spullen en kwam thuis met 5 kilo.
Leven was zoveel lichter. Kan nog steeds goed zonder.
Fijn dat je bezoek hebt!