Friday, November 26, 2010

pulling my hair

DSC06996

to cut it or not? waking up at sunrise or sleeping in? having another piece of cake or just ignoring the sugar rush? taking a vacation or working to earn some cash? staying the night or going? before or after? up or down? black or white?

if you want to, most things can turn into a tiny little dilemma. i decided, that since i don’t feel like that today, i will just go with the flow. flowflowflow.

fantastic dreams to all of you. i dreamt of mini-gorillas in a hospital bed last night. nightynighty.

p.s does this song count like happy?

11 comments:

anna said...

dessa beslut, dessa beslut... lite happy är den allt! man blir happy av att se hennes hår om inte annat. hur vill du klippa dig då? vi är hemma idag om du kan skypa :)

fröken L said...

Säger detsamma: alla dessa beslut....
Jag tycker absolut att det är en happy song! Och jag gillar hennes klänning!
Stackars minigorillorna (hur mini var de?), vad hade hänt med dem? Det ar ju små plastapor i videon, kanske var där din dröm hämtade inspiration.

hanna-happenings said...

embivallensens kärna är å ena sidan embivallent och å andra sidan inte ;)
eller?

ugh, även om det är svårt:
happy-decisions to You.

Evelina said...

beslutsångest, känner igen mig! Och sen en helt annan fråga hur dyrt är det att åka till Israel? :) Är grymt sugen på att se en annan del av världen!

sarapirat said...

fru a, ja det blir man, fin färg, men video är irriterande tycker jag! kanske rakar mig? eller lugg och flikar igen? vet inte riktigt...

frkn l, när är du tillgänglig? skype? dom var i bebis storlek typ. och jag drömde om gorillorna innan jag såg videon. så det har nog andra anknytningar. puss

hanna, så är det! mycket riktigt! man vet ena stunden vad man vill och i nästa vill man något annat...

evelina, kolla in sabraexpress.com, dom brukar ha billigaste biljetterna (om man bokar iförväg) plus direktflyg. kommer du hit???? :)

Elisabeth said...

I nästa liv ska jag nog också ha sånt där hår som bara växer och växer och inte babyhår som växer ut i två småbarnsflätor som i sin kvalitet är klädsammast på någon under sju år. Och jag inspireras av dig och följer flowet. Ser vart det leder, i okammat babyhår.

Kram till dig. För att du finns! :)

sarapirat said...

elisabeth, du får mig att skratta så ofta! dessutom var vi här samtidigt verkar det som. fast i verkligheten har jag också babyhår. bara den längre varianten. men när jag flätar det så blir flätan så tunn så tunn... kramkram

Evelina said...

Sara... om tusen år har jag kanske råd... och då har jag planer på att åka med Elisabeth! :) Kan min film Mor & dotter visas i Tel Aviv kan väl jag åka till Israel!

Evelina said...

Hm.. det var inte så dyrt som jag trodde! :)

sarapirat said...

evelina, vad är det för film? tell me more!
näe, det är inte så dyrt med sabra! och även med andra flygbolag kan man hitta okej priser. om man är ute i god tid. men sabra är dom enda som flyger direkt.

Anonymous said...

My hair grows really fast; I'm sure I could have stretched it from here to Israel if I hadn't cut it. Or almoust. And then I always do, cut it, with the kitchen sissors. Snipp-snapp. I'm not the right person to give you advices when it comes to hair. And not a lot of other things either :)