Friday, October 22, 2010

inspiration/henry darger

darger 2darger 5darger 7 Henry_Darger_untitledverso_1036_356

dargerpic3HenryDarger

we are getting inspired by henry darger right now in the studio. his work has the strangest contrast between naive and dark. little cartoon like birds, young children tied to the trees, soldiers, dragons, blood, fire, flowers and girls with penises. so twisted and beautiful.

and a song for the weekend. i am still waiting to play you some cheerful music. soon. very soon.

5 comments:

Jael said...

Inspirerande bilder:-)

Miss Upsey Daisy said...

Jag har inte glömt müslireceptet du gav mig så jag ska självklart prova. Så att du vet. :)

Elisabeth said...

Och jag blev tvungen att läsa på om Darger. Vilket livsöde. Jag blir nyfiken på mer detaljer. Och vad spännande med dans inspirerad av detta! Apropå barn -dom och sånt dessutom. Drömmar eller inte...

outi said...

contrasts are always very interesting. this artist i don´t know before, have to check, looks fascinating.

sarapirat said...

yaelian, väldigt. och lite spooky på samma gång!

miss ud, lycka till, hoppas det blir gott!

elisabeth, verkligen livsöde. jag måste också läsa lite mer om honom. det faktum att hans mor gick gick bort i samband med systerns födelse känns så tydligt i bilderna.och vad det gäller dansen så får vi se. jag är väl kanske inte tillräckligt objektiv....

outi, it is. there are many aspects to focus on, even just his choice of colors.