Saturday, May 15, 2010

things to put in a fire

 _MG_1165_MG_1166_MG_1150

bonfires and toasted marshmallows. that get stuck to your hair if you are unlucky. i avoid eating marshmallows, cause i don’t want to eat gelatin. but it looks pretty tasty. and unhealthy..mmmm

since my sleeping marathon in the beginning of this week due to my flu, i feel like i kicked off my sugar addiction a tiny bit. all of a sudden i am aware of how sweet sugar really is. it is enough to eat a very small amount, and it sort of explodes in my mouth. let’s see how long i can keep it up. the coffee habit is slowly creeping back however. from a conscious choice though.

tonight i dreamt of a house with pink walls, pink cupboards and many hidden doors and corridors. it was all very fairytale like, from this empty, pinkish room i found myself getting lost in new spaces, new worlds. i will need to do some interpretation on that one.

9 comments:

Toril said...

Hmmm...ja vad kan det betyda? Vilsen å inte vet vart du ska ta vägen eller gå?
Bra det där med sockret...jag önskar att jag kunde lägga av helt! Men det är ju så gott med en bit morotskaka eller mörk choklad....å gärna då till en kopp kaffe!
Kram

annika said...

Det söta kan ju komma av honung och frukt. För sött vill kroppen ha! Man måste inte äta raffinerat socker och som du säger, när man inte ätit det på ett tag då känner man verkligen hur sött det verkligen är... Marshmallows ser godare ut än vad de verkligen är tycker jag. I USA såg vi marshmallows på burk som en vit konstgjord massa som man skulle bre på smörgåsen...iouh!

Evelina said...

Nu blir jag nyfiken, varför undviker du gelatin? Är du vegetarian? Är det inte svårt att undvika gelatin eller du har stenkoll? :) Oj så många frågor... kram på dig!

Anonymous said...

mmm grilla marsmellows är nog bland det godaste som finns! gud vilka söta barn på bilderna! du lyckas verkligen fånga dem på bild, deras oförställdhet! så fint! din dröm påminner mig lite om alice i underlandet. såg den filmen idag. inte lika bra som boken, men fina kostymer och vackra människor! ha en fin helg! kramar

Daan said...

Great photo's! and good to read you're feeling better.

and sugar is a addiction, isn't it? i drank my tea with sugar, as a student, brrrr, now i think it is horrible.

well my sugarmoods swing, sometimes i have to eat all the candy in the house and after that it's gone for weeks.

Happy sunday!

ingetje said...

roze, spirituele kleur. ben benieuwd. misschien is het een teken dat je leven een nieuwe vorm aan zal nemen.
fijn dat je weer beter bent.
kus

Jenny said...

Ja du, drömmar...Det kanske kan tolkas som att ditt liv är mycket som en saga, du gör det du vill göra och har bra människor omkring dig och du borde vara nöjd med det men ändå finns det saker du saknar i ditt sagoliv och det gör att du söker efter någonting annat som du inte riktigt vet vad det är.
Barnen är så galet söta, du gör dem verkligen rättvisa!
Jo, nu mår vi bra och är friska, underbart!
Kram!

Elisabeth said...

Jag är inne på Torils linje: du står vid ett vägval? Många frestande alternativ, men hur välja "rätt"? Kanske...

sarapirat said...

toril, inte en så tokig tolkning det där. jag har fortfarande lyckats hålla mig borta från min vanliga mängd socker. känns bra. mår bättre. och det ilar mindre i tänderna...men jag undrar hur länge jag kan hålla mig? kram

annika, så rätt så rätt. honung blir det mycket. men ännu mera frukt nu när nektariner, plommon, körsbär och lychee är på gång. den där burk marshmallowsen kan man doppa i het chocklad dessutom..

evelina, precis så jag är vegetarian. det är faktiskt inte så svårt, står alltid angivet. vet tom väldigt väl vilket svenskt lösgodis som är UTAN gelatin. kram

helena, tack, men dom är tacksamma modeller. märker en knappt om man bara håller sig på lagom avstånd! :) särskilt inte med så mycket snask att koncentrera sig på! har inte sett alice än. men vill så gärna, trots att dom flesta är lite smått besvikna. kram

daan, dankje! me too. nowadays only earl grey goes down with milk and sugar. coffee without! but all those cookies. and chocolate. and snoepjes...

ingetje, wow, mooi. wij zou het zien! kus!

jenny, det är så kul att läsa alla olika tolkningar. känns som att jag kan relatera till allihopa. och lutar ju lite åt samma håll.sagovärld! magiskt! kram

elisabeth, kanske det kanske. :) så många val här i livet... jag blir lite smått galen ibland. roligt att du tittar in!