Tuesday, February 16, 2010

home

sophias photos 163-pola _MG_8102-pola 

IMG_1382-pola_MG_8118-pola

after a week of being on the road, sleeping in one cave and at least five different beds i am so happy to come home. home to my tea collection. to bones. to no one to talk to. to the compost toilet and the noisy chickens. a little vacuum in time, just for myself. even the dishes are appealing to do. and i can be as much of a kitchen fascist as i please.

today i am feeling extra grateful for my freedom. after all, i can make my own choices. it’s easy to forget that sometimes.

7 comments:

Jenny said...

Det finns ingenting som hemma. Jag är så ofta tacksam över att jag har ett hem på en plats med stort lugn och ett hus med människor som jag älskar. För tillfället är jag magsjuk, mådde hur dåligt som helst igår men idag är det ok, fast på jobbet vill de inte ha tillbaka mig så jag får vara hemma imorgon också. Då ska jag och barnen vara ute i snön och njuta av lugnet och vintern. Men i sanningens namn skulle jag gärna byta ut snön och vintern mot din grottutflykt, verkade helt sjukt mysigt.
Stor kram!

Jael said...

Det måste vara trevligt att vara hemma igen. Hade ni Bones med er på resan?

outi said...

my mother always says that the best thing in being on a road is to come home. hmm, sounds a bit funny when i tried ti translated it, but that´s the idea.
it feels good to have a home. and to do own choices. and own mess..

outi said...

wow, and i made a mess with the letters, but maybe you got the idea anyway;)

sarapirat said...

jenny. hemma bäst. två frågor, telefonnummer, ville så gärna prata med dig idag, och har du fått mitt brev? kram och kärlek

yaelian, nej, och vi kunde inte sluta säga hur mycket han skulle ha gillat det. han simmar aldrig i havet men i döda havet är han som en säl som flyter omkring i timmar...fullkomligt älskar det!

outi, your mother must be a wise woman. how right she is! no place like home after all.

Toril said...

Frihet är underbart...kram

et lille oejeblik - a little moment said...

mmm, no the feeling. and yes, we have chickens too. in a coop, though, so i can easily find the eggs :)