Monday, November 23, 2009

IMG_0320

goodbye europe. it has been fun. i will come back soon.

IMG_0322

in belgium i bought seeds to grow my favorite flowers. i hope that i won’t need to buy any this year, but just enjoy them growing freely in my garden.

the last performance was very exciting, and there happened to be three swedish girls in the audience that were extremely enthusiastic about the work. so i spoke some swedish for dinner. goodnight, schlaf gut, in a few hours i will high above the clouds again!

9 comments:

Daniel said...

oj rosa bär

- vill ha!

Jael said...

Hej Sara,du ville ha översättningen till mina granolabars i min blogg.Jag skall skriva dig recepten genast när jag hinner.Kom just tillbaka från Karmiel och är dödstrött!
Trevlig resa tillbaka till Israel...

Katrine K said...

Hei Sara, så bra at du kommenterte hos meg slik at jeg fant veien til din blogg. Flotte, inspirerende bilder og innlegg..!

Toril said...

Ranunkler så fina:)

Jael said...

Hejsan Sara:
Här är vad jag hade i mina granola bars:
-puffed quinoa (pizputzei quinoa)vet inte vad de heter på svenska...
-kokos
-sesamfrö
-solrosfrö
-himalaya salt
-dadel
-wheatgerm (vad är det på svenska?)
-tehina
vanilj, cranberries

sarapirat said...

hej daniel, välkommen! fina är dom där bären, har aldrig sett dom förut.

yaelian, tusen tack, är det wheatgerm som gör att det binder? låter jättegott, ska absolut undersökas. hade du det bra norrut?

katrine, tack
och roligt att du tittade förbi!

toril, jag älskar ranunkler, men har först lärt mig hur dom heter och att dom finns sen jag flyttade till israel.

fröken L said...

Och om en månad får du prata svenska på hemmaplan!

Jael said...

Det är nog tehina och dadel,som jag male fint med vatten,som binder.Ja,hade en ganska bra veckoslut norrut..

Charlotte Tollstén said...

Vackra bär..., som godis.....men smakar nog inte så gott...