Saturday, January 30, 2010

_MG_8331

_MG_8334

_MG_8297

_MG_8368

_MG_8402

_MG_8396

bones has such a unique, beautiful tail. it seems like it has a fracture somewhere in the middle, because when it points downwards it has a funny angle, but upwards, it has this perfect curve. this weekend he rolled in a cadaver, and after that we had to give him a serious round in the shower. which always makes him depressed.

yesterday i spent a few hours in the grass. laying on my back watching the almond blossom. playing with the camera and talking to my friends. wondering about the destructive nature of human being. and thinking that another year has passed, and that i am about to turn 28. what a funny number! i don’t feel 28. not that i am sure how 28 should feel like. but i imagined it would feel different. maybe i imagined i would be different.

i imagine so many things…

15 comments:

Jael said...

Han är så söt Bones:-) Fin bild har du tagit av anemonen.Här har jag sett bara röda anemones.

Evelina said...

Du borde inte få publicera bilder på sol, gönska och värme! Här snöar det igen och jag står knappt ut med kylan, visst det är ju ljusare med snön men ändå.

outi said...

nice photos, i like the angle.
yep, i also thought i would be some how different in this age. and some how i am. and then also not. eeh?
maybe that´s the thing? being the same and not.
oh righty, i maybe need another cup of coffee to wake up..

Jenny said...

Det där med ålder är lite märkligt, årtalen betyder verkligen så lite, nu när jag fyllde 29 så tänkte jag att jag nog kommer att få en trettioårskris sedan, tiden går så fort. Det gör mig deppig ganska ofta, speciellt med tanke på barnen. Det är så ofta som jag skulle vilja frysa tiden. Det där med depp är också märkligt. Det är konstigt att det är så svårt att bli glad igen och sedan när man väl blir det så förstår man inte hur man bara inte kunde rycka upp sig lite grann, men det går ju inte. Tusen tack för ditt paket! Jag har länge varit sugen på din favoritförfattare, Linda älskar honom? också. Nu läser jag deckare, så det får bli lite senare. PUSS!

Toril said...

Så skönt du har det...ligga på gräset...jag längtar så jag blir tokig...här snöar det bara mer å mer..skiten tar liksom aldrig slut!
Fyller du år? När du frågar en frågvis? Å 28 är en underbar ålder...inte för ung å inte för gammal..jag är alltid 28 i huvudet tror jag..
Kram å ha en fin kväll

sarapirat said...

yaelian, fin är han! här finns även lila och rosa...

evelina, sorry, jag önskar lite i hemlighet att jag hade snöbilder eftersom min själ upplever eller verkar behöva vargavinter...gräset är alltid grönare. eller snön är alltid vitare, i det här fallet!

outi, virgin mary right? now i wonder, what's your age? same same, but different, indeed. today i served coffee to my stuffed animals, for a funny photo session i made!

jenny, som du sa, bli vän med tiden, det är mitt nya motto! inte lätt, men lättare än att vara ovän med tiden. jag hoppas att pralinerna inte var mosade, och att boken blir läsnjutning. han är fantastisk, enligt mig, murakami! kram och puss

toril,önskar jag kunde bjuda dig på lite vårgrönska. men jag kan bara säga att den kommer. vi väntar på snö, eventuellt ska det snöa i bergen den här veckan. i så fall åker jag dit och kramar en snöboll.
jag fyller den 2a. när är din dag? och vad fyller du då? tänk så tidlösa vi blir på bloggen, tänker jag...

Blomflicka/Amanda said...

du tar så fina fotografier? jag undrar bara hela tiden vad du använder för kamera, eller så är det bara så att du tar fina kort och inspirerar mycket.. diggar din blogg i alla fall, och du skriver fint också:D

<3

sarapirat said...

blomflicka-amanda,
tack! jag blir så glad....
jag använder en liten kompakt canon ixus 70 och har även invigt det nya året med en canon eos 30d som är en tung, stor sak som tar fina bilder.
älskar att fotografera.

Anonymous said...

vilka fina bilder! de hör ihop på nåt sätt! svansen och grässtråna böljar lika mjukt! vad gör du i israel? det låter exotiskt och spännande. själv sitter jag här i vintern och snön! är ledig i 2 v innan jobbet drar igång! tack för dina fina kommentarer hos mej!

sarapirat said...

helena,tack! jag jobbar som dansare, i ett modernt dans kompani. har bott här i tre och ett halvt år. det är ett äventyr i livet! vad gör du med dina lediga veckor innan du börjar? njut...

Evelina said...

Ha ha ha.. ska vi byta liv i någon vecka? Du får snö och jag får sol och grönska! Win win som jag ser det, sen att jag kanske måste dansa i ditt ställe för att du inte ska bli av med jobbet det är en annan femma.

Anonymous said...

Vackra bilder! Som alltid. Anemoner va? Vårkänslorna spirar. Din vovve är så söt. Själv har jag en tio månader gammal mopstös.

För att svara på din förra kommentar. Jag jobbar som frilansande journalist. Älskar mitt jobb men branschen kan ta på krafterna ibland. Och visst - en blogg är på G : )

Anonymous said...

Ovanstående kommentar är från Petra. Missade visst att skriva det... : )

Unknown said...

Happy 28 lieve Sara!!! That's a beautiful number!
enjoy it my dear,because before you know, you'll turn 30 and grey like me..:Phihihihi;)))
Awwww little Bones is sooo cute with towel on his head
:)
xoxoxoxoxoxx

sarapirat said...

evelina, det låter ju inte så tokigt...jag får pyssla med ert hus och fotografera, och du får dansa i solen!

petra, en mopstös? åh, jag ser fram emot din blogg. när, var och hur???
visste inte att dom även heter anemoner på svenska, nu har jag lärt mig något nytt! det kommer att bli vår igen...förr eller senare!

livia, well, thirty doesn't seem so scary anymore. but maybe i should wait and see how i feel when i get there. actually this year, ikept thinking i turn 29. so i feel i gained a year! kiss and love to you