Sunday, February 22, 2009

baking queens



 

 

 

 

 

 

 

 

 

i spent my friday baking and cooking. my house gets warmer from the oven, it smells delicious, and i am happy to run forward and back, cutting, mixing, whipping, drinking tea, and listening to music that fits my kitchen mood. like meditation.

i made sweet potato&orange muffins, the recipe comes from yaelians very inspiring blog, she gave me so many ideas already, and it is easy enough to translate it, just check the upper right corner.

5 comments:

Jael said...

Sara:mina var litet annorlunda när de kom ut ugnen.Kanske beror det faktiskt på vilken ugn man har.Kanske blir de snyggare med litet mera mjöl.Men de är goda i varja fall...:-)

sarapirat said...

ja, mina blir så platta....men som sagt, goda ändå. förra gången såg dom ännu värre ut, men då använde jag 'קמח מלא'.

Anonymous said...

sotpotatis? Blir det savory or sweet muffins? Har alltid varit skeptisk over gronsaker i efterratter och frukt i mat... Men jag ar val bara konservativ.
De blev goda alltsa?

sarapirat said...

karin, muffinsarna blir söta och jättegoda. jag är helt för, särskilt i bakverk. tex kaka på rödbetor eller squash funkar lika bra. av någon anledning försvinner smaken utav grönsaken ganska rejält men efterlämnar en sötma och fuktighet som är smaskens.

Anonymous said...

jag far val helt enkelt prova nan gang!!