Wednesday, June 23, 2010

guess it started

IMG_2173IMG_2166

hey, it is summer already! what happened? there’s something so obvious about the summers in the north. you know for sure it started when everything turns green and lush. and here i somewhat seem to miss the beginning, until one day i find myself almost melting away in the sun. that’s pretty much what happens, the heat keeps increasing. and then comes the jellyfish, the lychees (i am eating dozens of them, so sweet and tasty) and the cockroaches. did you know that cockroaches can fly by the way?

busy weeks, roller-coaster mind, growing muscles (they come and they go). that’s all for now.

5 comments:

Karin said...

Tyvarr vet jag ocksa att kackerlackor flyger! Den enda nackedelen med att bo i varmare lander, kanske? Det, och torkan...
Smarrigt med lychee! Har ar det vinter sa vi ater mest applen for tillfallet. Langtar till november nar persikorna och aprikoserna mognar...
Stor kram till dig!

annika said...

Har lite svårt för lychee, tror det är något med konsistensen... Min akupunktör säger att de är superhälsosamma, ska man gå på fjälltur, ska man ta med sådana för de stärker ens vandring... f*n trot!!

outi said...

uh, cockroaches.. they better not fly on my way..

and yes, it feels like summer in Berlin too! let´s enjoy!

Anonymous said...

hej där! jag måste säga att jag tycker litchifrukter är obehagliga! som slajmiga små testiklar ungefär! ;) vilken är din favoritfrukt/bär annars? jag älskar jordgubbar och vattenmelon, blåbär och smultron och en viss äppelsort från mormors och morfars trädgård som jag inte minns namnet på! snart e det midsommar, ska du fira det nånting i israel? Kramar

sarapirat said...

karin, här snarare fuktigheten...inte en torr stund! eller tja, det är ju torrt med på samma gång. när åker du till sverige? kram

annika, som helena skriver nedan så påminner dom lite om testiklar. i fantasin i alla fall. men med en helt otroligt god smak!

outi, when are you returning???

helena, hihi, har hört om den associationen förut...men goda är dom! jag älskar nektariner, och mango, pomelo, mangosteen och en massa andra frukter. och naturligtvis alla bär, hallon, jordgubbar...körsbär... mmmmm
när infaller midsommar i år? jag har inga särskilda planer, men nu när du säger det kanske jag ska ta och hitta på något? DU? kram