Wednesday, June 9, 2010

bones

_MG_9601-pola

it’s been a while since i last wrote about bones. but today i woke up missing him. he has this impressive talent to cheer me up. especially in the mornings. when you feel all you want to do is pull the blanket over your head and sleep for another few days, then, there’s bones! always happy to see you again. even in the early morning hours.

this week is never-ending! i have today and tomorrow to go. how come, when sunday feels so extremely far away?

note to self: take a deep breathe, and stay here and now.

8 comments:

Jael said...

Bones ser så gullig ut att undra på att du längtar efter honom. Hoppas du får ordentligt vila under veckoslutet

annika said...

Why is it so? This week is never ending! Breathe breathe!

Elisabeth said...

Och nu blir jag förstås nyfiken på vem detta är. Har du en hund? Jag villvillvill ju också ha! Den skulle springa bredvid mig - eller lite före och liksom få mig att öka takten - och sova på ett lerigt lapptäcke vid mina fötter. Tycka att min matlagning var fantastisk.

Toril said...

Tittar bara in å säger kram...

outi said...

take a deep breath!
sunday coms soon, very soon. and remember to eat and sleep too!

Anonymous said...

åh bones! så fin!
vi prata om det på jobbet idag att ibland är det så svårt att vara här och nu. man går och tänker på nåt annat, längtar lite efter nåt. men idag var jag i nuet, hade träslöjd med en liten tjej som var helt absorberad av spikarna, träet, hammaren, sågen -allt! det var fantastiskt! Kram på dej!

fröken L said...

Gullgrisen!!!
Jag skulle också bli glad om han väckte mig på mornarna.
Skönt att du har en ledig helg, vi kan väl höras? Om inte annat behöver jag råd om mailet... ;-)

sarapirat said...

yaelian, tar du med dig bambi när vi träffas tro??? ha en skön helg du med

annika, in och ut. och djupt. och in och ut...

elisabeth, ja, eller han har kanske snarare mig, hunden. bones heter han.eftersom han var ett benrangel när vi hittade honom, övergiven. han är så go...och har en rolig karaktär. han verkar tro att han är en människa och inte en hund. får tom ibland sova i sängen...så fin är han!!! vad för hund vill du ha?

toril, hej och kram!

outi, thank god its weekend! i do my best, both eating and sleeping...somehow i find it hard to take care of myself in the city though. how is your vacation?

helena, träslöjd, gud så kul! det är ganska speciellt för sverige att det ingår i undervisningen. jag gillade nog syslöjd lite bättre. teknik däremot avskydde jag. men det kom ju först på högstadiet...

frkn l, ja rings gärna!! försökte förra helgen men då var du inte hemma tror jag. kram