Tuesday, March 16, 2010

_MG_9982

bones sometimes has bad hair days. he looks like a teenager in the eighties. who put too much gel and tried to make ‘stubblugg’ as we call it in swedish. and sometimes his breath stinks like something died in his belly.and he is very jealous of other dogs. but most of all, he is simply adorable. it is hard to leave him behind when he gives you the sad puppy eyes of someone who has been very traumatized by being abandoned.

apropos animals, my friend and i had a pajama party last night. she slept in my house and we drank tea in bed, before collapsing. in the morning she left me a sweet note saying i sleep quietly like a bat. never heard that one before.

goodnight says the batwoman.

5 comments:

Evelina said...

Fy nu fick jag ångest... stubblugg! :) Men det är värre med de stentvättade jeansen, jag kommer aldrig komma över detta hemska fenomen! Hoppas allt är bra Kram

Toril said...

Söta lilla hund...jag förstår att det är jobbigt att lämna honom...kan känna likadant med mina katter då de bara vill kela.
Å skönt att få höra att man sover som en tyst fladdermus....jag snarkar - tydligen! Men jag skyller på att jag är helt slut..så sömnen liksom tar mig i sitt våld..kram vännen

Anonymous said...

tyst som en fladdermus! det är inte illa! vad mysigt med pyjamasparty, har jag inte haft på år och dar! stubblugg har jag aldrig vetat att det heter! nu har jag lärt mig ett nytt ord! är det din hund? bones! Kram

sarapirat said...

evelina, haha stentvättade jeans! vilket påfund. och axelvaddar. bara orden liksom...kram

toril, jag snarkar nog också ibland. men på senaste tiden känns det som att jag knappt rör mig. och dessutom med dom där till bön knäppta fingrarna över bröstet. spooky! :)
kram rara du

helena, det kanske inte heter stubblugg? min svenska blir rostigare för var dag. eller så är det ett uppländskt uttryck. det är min hund ja, tänk jag blir glad varje gång jag får säga att jag har en hund! kram

outi said...

this posting made me smile, that cute eighties styled fellow looks and sounds like a really adorable person.

and sleeping like a bat, that sounds also very cute;)