Wednesday, November 25, 2009

things to do when it is not raining

IMG_0415

..is to have a picnic lunch in the forest. i brought a loaf of bread from germany, baked in a stone oven. that loaf has been my food for two days now. bread with cheese, with tartex, with miso, avocado and with jam…mmm.

i am so extremely happy to be free, and not to have to travel anywhere. not even to tel aviv. i am catching up on sleep, drinking port made from pomegranate, baking, reading and all that jazz. being local makes much more sense, on most levels. too bad it doesn’t yet fit my choice of profession.

9 comments:

Toril said...

Ser fantastiskt mysigt och gott ut! Hoppas att du får en fin vila:)

Jael said...

Låter trevligt;-)

Jenny said...

Åh, picknick, en riktig favorit. Jag och barnen brukar gå upp i skogen på torsdagar när det inte regnar som sagt och nu är det regn nästan jämt.

sarapirat said...

toril, tack, det fick jag!

yaelian, :), därefter lagade jag dahl och bakade en mjuk pepparkaka...

jenny, varför just torsdagar, är du ledig då? jag hoppas att det ska ligga snö när jag kommer till sverige.hm, det är kanske lite väl optimistiskt?

fashionhaggan said...

det ser så mysigt och gott ut, att jag har lust att dra ut till skogen direkt, om det bara kunde sluta regna. Sv. jag har int eläst voken om lilla gris, emn jag ska kolla upp den!

anna said...

skönt det låter... snö verkar avlägset just nu, förbannat regn- och gråväder med åtskilliga plusgrader. men det brukar ju kunna slå om rätt snabbt!

sarapirat said...

fashionhaggan, låna boken och läs den på en picnic i skogen vetja! om det slutar regna dvs.

fru a, jag önskar snö till mellandagarna. lets pray.

tingeling said...

åh picnic med vikkopp. jag älskar vikkopp.

sarapirat said...

tingeling, ja, visst är dom toppen! min följer med överallt...och används ofta, nästan varje dag!