Monday, July 11, 2011

random rome

_MG_4044_MG_4016_MG_3999_MG_4023_MG_3949 _MG_4009      _MG_3961_MG_3971_MG_4034   

once in rome for a couple of hours you can decide to wander without any specific goal, and still find yourself at fontana di trevi with another few billions of tourists, and you can decide to photograph them instead of the fountain before escaping the buzz and discovering quiet streets in the midday sun. and you might choose to walk until your legs are about to fall off and then you can be saved by a cappuccino before crying over a plate of ravioli while reading the last pages of this very touching book on a little hidden terrace.

19 comments:

annika said...

Rom! Åh kan jag bara säga. Och vilken är boken?? Må gott där i hettan, sitter i ett svalt kontorsrum men läääängtar ut! Kram

till-vidas-ara said...

Ååååå vad fint! Försök att njuta av varje minut. låtsas att du booor där jämt, i en liten vindslägenhet med jättebalkong. att du redan är etablerad författare och fotograf (vilket du borde va juh)och inse hur vacker du är både inuti och utanpå, bara så, ett litet tips :)

kramar om i hettan som vi har även här...hundrade dagen med 25 grader i skuggan tror jag och jag klagar verkligen inte. håller på att skapa ett "lilla Florens i vår överväxta berså"

~Lycke

Evelina said...

Jag vill också till Rom!!!! varför är jag här i ett yrt och regnigt Sverige? Kram

Patrice A. said...

dearest sara,

wat houd ik toch van jouw manier van kijken naar de wereld om je heen
in die prachtige vergrijsde kleuren

dank!

XX

lamediterrània said...

What a beautiful spot in Rome, right?
I love crying at the end of a book.
I like your blog, very much :)

Anki said...

Prachtige Rome-foto's, ik hoop dat je het leuk hebt/had. Liefs!

HansDeZwans said...

Zoals gewoonlijk, prachtige foto's.

de inktvis said...

oh rome rome rome
welk verhaal gaf je tranen?
mag ik eens je emailadres? of stuur mij een mailtje, dan schrijf ik je eens! grijzedagen@gmail.com

Unknown said...

Like your photos a lot it is a mixture of busy crowd and loneliness that one feels most strongly in the crowd sometimes, when you get the feeling of not belonging. Artistic, very beautiful and sad at the same time, but always touching! Love + hugs Barbara

Eefje said...

Mooi weer gezien Sara. Tranen in je ravioli, zonde ;-)

till-vidas-ara said...

Var är du finaste?!? Saknar dig, tänker på dig..och det är det goaste jag kan säga..med milslånga avstånd..att man kan bli så omtänkande mot någon man aldrig mött. hoppas verkligen att du mår hur tjusigt som helst i allafall..

kramar om, Lycke

sarapirat said...

annika, 'just kids' av patti smith! rekommenderas varmt. new york, rock, kärlek, 60-70 tal, konst. hoppas du har fått komma UT! kramar

lycke, det var precis det jag gjorde! :) och det jag brukar göra! fantisera om hur jag bor där jag är. vart och vad jag gör. hur mitt hem ser ut...florens låter toppen. visa lite bilder?! kramar

evelina, är det så igen? och nu? skiner solen? jag var bara där några timmar och vill absolut tillbaka! kram

patrice, en wat makt je mij blij met je woorden weer! liefs

lamedi.(you got a nickname!) how nice to hear! i also love it when you are that absorbed in a book that you feel like you live it. nice new spot you have in the blogworld!

anki, was het! dankjewel! ♥

hans, dankjewel!

marguerite, 'just kids' van patti smith. echt een aanrader! ik ga je een mail stuuren! liefs

barbara, you pretty much wrote exactly what i feel the last period. the soundtrack of my life at this time. wow! love to you!

eefje, dankje! de tranen waren in plaats van het zout! :)

lycke, hej du rara igen. jag är här. frånvarande för att det brusar så mycket inuti. men jag är här. och visst är det fascinerande hur fästa vid blir vid varandra. när ses vi? irl???
kram!

poppoeten said...

Åh så fantastiskt! Precis så vill jag också vandra genom Roms gator och torg! Och visst är det väl så att det är människorna som fascinerar. Fantastiska bilder, fantastiskt äventyr.

till-vidas-ara said...

Härligt att höra allt bra! tänkte ensam där du vet *** Ja, jag undrar ju det, hur man ska kunna ses, hur tusan...Här är man ju stålsatt fast nu några månader i allafall, har sagt jag vägrar åka bilsemester eller annat jox nedåt svedala med liten spädis..av erfarenhet,,huuu! Men jag och god väninna har pratat om Italien-resa för att fira år mot februari-mars-hållet, så vem vet om om om...!!! och har du vägar här uppe så ska du självklart komma till mig...! här lite svalare idag. har inte fått någon styrsel på bersån alls ännu, roror som står o väntar plantering...inget stengolv lagt, men förr eller senare. ska se om jag får rensat lite när liten sover..tänkte rosorna skulle växa där komposten varit :)

kramar om, Lycke

outi said...

i have many times wanted to make photos of the tourists instead of the sightseeings, but then i always feel so shy.. but it´s mostly more interesting;)

i was in Rome couple of years ago, and it was so hot hot hot in the summer..

erleichda said...

beautiful photographs : )

sarapirat said...

poppoeten, det är nog så jag alltid föredrar att göra det, ströva omkring och gå vilse. utan karta, utan mål, titta och förundras!

lycke, ja ensamt är det these days. men måste gå igenom det helt enkelt. borde skriva dig ett längre mail igen. vi kommer att ses, det säger min intuition! :) som jag inte alltid lyckas lyssna till men jag tror verkligen det! och jag vill så gärna åka på en roadtrip norrut i sverige. då tar jag vägen förbi dig! lycka till med bersån! kram

outi, go for it, i was shy at first but then i realized that they are so busy picturing the object or the place that they won't notice. and since everyone else is with a camera....you won't stick out. and yes it was HOOOOOT!

demie, thank you very much!

lillaicaica said...

fina bilder. jag älskar Italien och har bott i Rom ett litet tag. längtar ständigt tillbaka.

Anne said...

mooi gezien, mooi geschoten!
leuk om alle juli-posts allemaal tegelijk te zien!