Thursday, July 28, 2011

algebraic notation

_MG_4322_MG_4254_MG_4299  

the bad news are: i have reached checkmate. my queen is in a coma, the knights ran away and the king is caught in a corner. with nowhere to escape.i have no clue how to play this game anymore.

the good news are: first the avocado plant grew an approximate of 25 centimeters in a week. i hope it will penetrate the ceiling in the near future. secondly, 1 out of 2 babies fell asleep while i was baby sitting them. 50% is not a bad score, if i may say so myself. and thirdly, the above mentioned good news do bring a little spark of hope into the above above mentioned bad news.

11 comments:

annika said...

Söt är du. Ville bara säga det! Kram och gonatt

C. Tvillingmamma said...

Angtingen tar man aktiva beslut och gör nåt. Eller så väntar man in en ny väg,dom kommer ALLTID. Lösningar kommer ALLTID,med lite tålamod och att våga tro och se helheten. Jag tror helt ärligt att det alltid finns ett val,alltid. KRAM ...så avis på din avokado. har köpt ett gäng sssom ska bli nåt delikat,ska ge groddning ett försök igen :) TACK

Jael said...

Fin avocado! Mina växer en tid och dör sedan bort.
Skulle gärna ha en liten björk,undrar om den skulle växa i en kruka.Fina bilder igen Sara:) Kram!

Unknown said...

Dear Sara, it is always a big pleasure to see and hear this little insights in your life and look at your wonderful photos. And at least I think you got a good scoure.
Hugs Barbara

Anonymous said...

fina, fina du!
som jag saknat att läsa din blogg!
samtidigt är det skönt att vara bortkopplad att tag från allt vad internet/telefon/annan media heter. man behöver det ibland tror jag.
tack för din hemskt fina kommentar hos mej, jag blev så sjukt glad! det betyder mkt att du läser.
nu ska jag ta igen allt jag har missat hos dej, det ser jag framemot!
och grattis till att ha sövt ett barn! det kan ibland vara mkt kämpigt....
och lycka till med avocadon! själv har jag plockat en påse full med sockerärtor som tittat fram på balkongen medan vi var borta!
kramar!!!!!

Jenny said...

Att få barn att sova är inte det lättaste, inte ens alltid när de är ens egna. Lillkillen har fått vaccin idag, varit lite kinkig, 6 månader prick, idag, min vackra lilla glada prins. Du talar lite för mycket i gåtor för att jag ska förstå men jag är övertygad om att du skulle bli en superbra mamma.

Iris Vank said...

Een rustige en goede nacht gewenst!

till-vidas-ara said...

Du är så underbar! alltid med dina ord, bilder käraste vännen. ett schackspel..så vansinnigt funurligt och mitt i prick. här vimsar alla kungar och bönder och övrigt runt och drottningen gömmer sig i en grop i rabatten :)
och kära fina du! det blir bättre som du säger. har haft så många sådana somrar förr..då man mest känt sig melankolisk och ensam. Träffade ju C när jag var 28..men åren före det var mol alena *

kramar om i kubik..Lycke

till-vidas-ara said...

och duuu! visst fick jag din adress?!? tänkte..när det där som det står sara på dyker upp...då är den fin att ha..

puss Lycke

lamediterrània said...

Always optimistic, that's how I like it :)

sarapirat said...

annika, du med! kram

c. klok är du, och jag håller med dig, ibland lyckas jag inte helt lita på det bara! men att bli påmind är fint! och visst är det så att vi väljer och gör vårt liv till vad det är. kramar

yaelian, ja jag måste nog plantera den någonstans. hoppas den håller sig vid liv. tack! kram

barbara, hugs back, and thank you! sometimes it seems so banal, but still, thats my life! hahaha.

helena, så glad som sagt över att du är back in town! eller tillbaka i bloggosfären. härligt med sockerärtor. har du fortfarande semester eller börjar du jobba nu? kramar

jenny, hihi, kan vara lite abstrakt ibland, jag. har du fått mitt mejl? kramar

iris, dankje!

lycke, det låter inte helt felt att gömma sig i en grop i rabatten! jag kommer till svea nästa vecka. önskar att det vore närmare till luleå..då skulle jag komma förbi med en kaka och många ord. kramar till dig p.s adressen, vet inte säkert, jag har liksom några olika och där jag är som oftast vet jag inte om posten kommer fram (har den inte gjort hitills) men jag mailar den!


lamedi, trying to keep the whiskers high! :)