Sunday, June 26, 2011

23-26

_MG_3529 _MG_3554_MG_3533    

despite plucking seven kinds of flowers and doing a little ceremony on my own before going to sleep i couldn’t recall any of my dreams. but i enjoyed the focus and love which was put into it.

and finally i regained some focus in general. enough to stitch little toys filled with lavender and flax seeds. the first project in a long time which i could start and finish without letting myself get distracted by other things. a few hours of active meditation.

14 comments:

de inktvis said...

schoon stofje!

'active meditation', dat doe ik ook als ik naai/brei/etc :)

Jael said...

Fint att du igen kan fokusera:) Lilla nallen är så fin,du är bra!
Hälsningar från Helsingfors!

till-vidas-ara said...

Aha..fotoautomar på bröllopet - så himla mysigt och finurligt, älskar också fotoautomater så jag kanske borde besöka en snart :)
Plockade inga sju eftersom jag redan är gift, hihi..men barnen gjorde, jag hjälpte dem, inga drömmar där heller och jag minnsa aldrig att jag haft nån själv en midsommarnatt, men det är ju som du säger något väldigt fint med hela cermonin..vackert, och bådar säkert största lycka. är jag helt säker på!!!
Lilla nallen - så underbar, och fylld med lavendel som jag älskar! känner ända hit hur bra det var för dig. kärlek i nallen!
Här är sol och varmt och sommar så in i märgen nu, bara så himla bra på alla håll och kanter! Skickade du förresten det där du tänkte? Inget har kommit fram så jag tänkte bara så det inte försvunnit i posten. Måste ge mig din adress också..maila...*****

kyss, Lycke

C. Tvillingmamma said...

Oh vilken DÖRR!!! Den till vänster vill jag ha,kan du skciak med posten? :)

Jenny said...

jag gillade dina fotoautomatsbilder, du är ju så rolig och fin. Jag plockade inga blommor alls, jag sov när det kläddes midsommarstång. Men bortsett det hade jag en alldeles fantastiskt fin och hysteriskt rolig midsommar uppe hos moster tillsammans med 40 andra släktingar. Skönt att du kan fokusera lite igen. Jag känner att lugnet börjar komma lite här också. Imorgon åker vi till Kolmården hela familjen med svärföräldrar + barnens kusin. Det ska bli riktigt roligt.

Jenny said...

Väldigt gullig nalle förresten...

annika said...

Söt nalle och luktar gott också. Skönt med lite mer ro i kroppen för dig! Kram

Anne said...

mooie deuren!

flickanochtanten said...

fin nalle i så fint tyg... och så doftar den lavendel! dörrarna är ju helt fantastiska och du är supersöt på bilderna nedan. söt söt. :)

sarapirat said...

marguerite, ja breien is ook een heel goede active meditation. fijn is dat. self empowering om iets zelf te maken ook..

yaelian, tack snälla du! kram

lycke, gör det, ta barnen och mannen med dig! jag plockade och försökte rikta mina drömmar mot framtiden, inte så mycket för att drömma om den framtida mannen. men kom inte ihåg varken eller...men som du skriver, bara cermonin kändes viktig och fin i sig. härligt att ni har sommar. här är det hiskligt varmt. och fuktigt. man är klibbig hela tiden. phu! du, jag måste erkänna att det inte har kommit iväg än, det jag ville skicka. men jag har inte glömt det, håll ut! kramar!!!! många!

c, ja visst! eller ta med mig på planet någon gång kanske? :)

jenny, hur var det på kolmården? skulle gärna åka dit igen...någon gång. och härligt att höra att det blev roligt, jag antar att roliga kusin c var närvarande? :) kramar

annika, jobbar på det! kramar till dig

anne, ja toch? ik wilde ze meenemen...

flickanochtanten, tänk jag är så glad över att du har kommit tillbaka! tack för fina ord. kram

gracia said...

"a few hours of active meditation."

That's exactly it. That's just what I like about such projects. A start. A finish. And time to think.

sarapirat said...

gracia, yes when it works out it is the best sort of therapy!

Unknown said...

Seems that you now trying to sew your dream guy together - and you did a good job, he has a good spirit! ;)

sarapirat said...

barbara, hahah! yeah, the lavender is supposed to help you to fall asleep and it is anti depressive. those are quite some qualities for my future man! :)