Saturday, February 6, 2010

_MG_8912

_MG_8907

_MG_8850

yesterday i spent the morning with good friends. we talked so much. four hours of exchanging thoughts, feelings and ideas. four hours can pass so quickly. and still, i don’t think we reached to where we needed to reach. that will still take some time. i got half a kilo of parmesan cheese from italy, which i am snacking on this morning, while trying to cook some suriname cuisine…

this night it was minus two degrees. but the snow chaos i was hoping for still hasn’t happened. i was secretly hoping it might snow so much, that there won’t be any public transport by tomorrow. now, i just need to accept my faith!

6 comments:

Katrine K said...

Du lengter etter nordiske vintre kanskje? Håper det kommer mer snø hos deg snart! Høres deilig ut med gode venner og parmesan! Klem

Evelina said...

Åh din stackare, du vill ha snö i massor! Undras om jag kan packetera några kilon och skicka till dig! ;)

Anonymous said...

parmesan från italien! hur kom den till dej!? har du vänner som bor där? ditt liv låter så himla härligt! och fritt! är det det? mat från surinam..mm va gott! gammal holländsk koloni. har du varit där? jag skulle vilja åka dit! mjukdjuren syr jag utifrån bilderböcker så att jag ska kunna dramatisera böckerna för barnen på ett enkelt och kul sätt! Kram och ha en skön helg

sarapirat said...

katrine k, det är det jag gör! som om min kropp och själ behöver en viss mängd kyla och snö per år! och här uppfylls inte kvoten... kram

evelina, det vore något det :) har precis hört att i dubai har dom gjort om ett berg i öknen till skidbacke. så otroligt klimatsmart, va!

helena, en annan god dansar vän hade precis haft föreställningar i italien. vi dansade tillsammans där förut, så hon vet vad jag brukade köpa med mig. har aldrig varit i surinam, skulle gärna åka dit, men har bott några år i holland, så där åt jag mycket surinamisk mat. mitt liv är bra, ganska fritt ibland. och relativt sett, ja då måste jag påminna mig själv om att det är väldigt fritt. du då? känner du dig fri? jag vill se bilder på mjukisdjuren när dom är klara, om jag får? kram

Toril said...

Åh det är väl underbart när man får tid med sina vänner...det är alltid lika synd dock att tiden liksom svischar förbi en...
Parmesan är ju så gott..lyllo dej:)
Allt gott å skickar lite snöiga tankar till dig! Kramkramkram

outi said...

i really should send you a package full of snow, we have it way too much in here..