Sunday, July 29, 2007

sena sara

det har aldrig varit sa nara.... min forsta, officiella semester fran KCDC.
plotsligt inser jag att jag i vanlig ordning ar i senaste laget med alla punkter pa 'att gora'-listan.
det ska packas, men innan dess tvattas (och kibbutz-tvattstugan ar inte att lite pa i tidsbrist). och da maste jag givetvis tanka efter vad for slags klader som behovs i svergie och nederlanderna under augusti manad. bara det kraver en hel del tankearbete i 35 graders celsius (i skuggan)!
tja, sen ska det hamtas en sang som jag har kopt 2nd hand, atas tomt ur kylen, dricka ol och ha det trevligt, jobba lite daremellan, skriva avskedskort, stada, garna bada lite i poolen och lapa den sista solen for den har sommaren, stada, ge grannarna tradgardsinstruktioner, ringa el-al for att forsakra mig om att det inte har skett nagra forandringar etc etc etc.

ojojoj,
tidsoptimist javisst...

5 comments:

Anonymous said...

Kommer du på besök!!! Åhh va kul hoppas vi hinner ses...kommer vara i Vendel en del i augusti innan jag flyttar. RING så fort du kan! Kram Heidi

Anonymous said...

Kommer du på besök!!! Åhh va kul hoppas vi hinner ses...kommer vara i Vendel en del i augusti innan jag flyttar. RING så fort du kan! Kram Heidi

fröken L said...

Tidsoptimismen ligger visst i våra gener!...

Karin said...

Hej sara! Vilken fin blogg du har! jag har läst alla inlägg istället för att öppna psykologiboken, men det var det förstås värt!
Det verkar vara ett bra liv i det heliga landet. Jag önskar verkligen att jag kommer dit en dag. Apropå judiskhet så är vårt kvarter där vi bor här i Melbourne superjudiskt - män med svarta långa rockar, höga hattar och sådana där långa lockar på vardera sida om örat, ser man överallt. Jag tycker attt det är väldigt spännande och intressant faktiskt, man är så ovan med det från Sverige..
Ha en underbar semester hemma i Sverige, njut...
(åh som jag längtar, men jag får vänta ända till december tyvärr..)
Stor kram från landet långt under!

anna said...

tidsoptimister är vi allihopa allihopa allihopa...