Monday, November 7, 2011

in my case, the heart will win

IMG_3827

for the coming days, i will be crossing my fingers and praying to the higher *tax* forces!

i wish i could explain to you the cultural and mental differences between here and there. to show you how big of a challenge it is for a polite, careful and conflict-avoiding swede to survive the game. a warm smile might bring you far, but sometimes not far enough…

(on the way to my accountant today i saw this graffiti and was convinced it was a good sign!)

15 comments:

Anne said...

ik duim met je mee!
geweldige tekst op die muur :-)

Iris Vank said...

Hahaha, die tekst is fantastisch!! En ik duim heel hard mee...

Mireille said...

Ik draai m'n duimen blauw…
Grappige tekst zeg!

till-vidas-ara said...

Kärlek darling! och jag önskar jag var där med dig ochkunde uppleva, förstå det du förstår där runtikring dig. minns frekvense av vad jag uppfattade vara ett annat sätt att tänka, att bli en del av ett sammanhand i ett annat land, måste vara gudars spännande också! tecten är också så gudomlig..du konstnärinna..alltså vad du finner vännen! och mycket mycket kärlek är det här, alldeles för mycket för ett känsligt hjärta som mitt, den lilla världen mitt i den stora, mitt i allt...jo...


kramar om , Lycke

Jael said...

Hej Sara ,håller tummarna opp för dig.Kram och hoppas allt går bra.

M Violetta said...

Classic wall art!
Good luck!

Color Land said...

Nice wall art, it makes me smile!
Have a nice day!

Patrice A. said...

die tekst
is SUPER!

verder
my fingers crossed
en de kaars op tafel
is voor jou

dag!
X

outi said...

oh i cross my fingers for you too!

Ariane Reichardt said...

Dearest Sara,
maybe this game is on another level, where a smile bring you not far enough. But sometimes cool facts: be that as it may. Accepting. Integral.

I'll cross my fingers...
and the graffiti is wonderful female.
Love,
Ariane.

annika said...

Åååh, jag tycker du är så strong som mitt i trasslet ändå hela tiden leverar vackra bilder och ord. Du är som en bildpoet för mig! Kramkram och håller alla tummar jag har att skattemyndigheterna ska släppa taget!

till-vidas-ara said...

Det låter ju underbart om ni får lite snö ni med *** annars är du välkommen upp hit när du vill..säg bara till :))) här skiner solen idag och jag är på finfint humör..för mycket fullmånetroll i mig dock för att få något vettigt gjort :)

kramar om Lycke

till-vidas-ara said...

Jaa, det är precis så! fullmåne och allt vad det innebär! kanke ett glädjekitt för dig! för mig glädje, men också frustration och riv i kroppen, men den är underbar - vi dansar med den ikväll, eller hur ******* tänkte mig kanske en svängom i trädgården..vi får se :))

kramar Lycke

sarapirat said...

anne, dankje voor je duimen! :)

iris, ja grappig! en nog een paar duimen, gewelldig.

mireille, dankje! :)

lycke, det känns verkligen närmre när vi får in en rytm i skrivandet, som en dialog i verkliga livet. ja verkligt är det ju redan men jag menar som ett samtal! och fullmånen, jag ska vara extra uppmärksam nästa månad. ofta har jag svårt att sova på själva fullmånsnatten. men har aldrig tänkt på att jag kanske är gladare dagen efter. och det där med riv och frustration känner jag också igen! är liksom helt galet passionerad idag! kramar!

yaelian, tusen tack! kramar

m violetta, thank you! and welcome..

color land, it made me smile too! and almost stopped the traffic cause i took the picture while standing in the middle of the street.

patrice, dankje lieve vrouw! ♥

outi, thanks! i feel really supported by all you bloggers! wehoo!

ariane, thank you! and cool and sometimes even cruel facts. i was almost ready to just give in and surrender. but might have found another hole in the wall... i wish! love

annika, tusen tack, så fint sagt! jag blir varm och glad. kramar

nathalie et cetera said...

in my case too i guess :)

good luck with the tax thing. hope all falls into place.