Sunday, August 7, 2011

goodnight middle east, goodmorning europe

_MG_4561_MG_4557_MG_4556_MG_4550_MG_4534_MG_4548_MG_4581 

i had four flat tires this week. ate four delicious mango’s. had three important conversations. got one longed for haircut. took eighty-six pictures. baked twelve muffins and one loaf of bread. spoke to five strangers, went to one demonstration, sat for hundredandsixtyfive minutes in conscious silence, wrote one and a half letter, wondered one time how it is to be a balcony tree, sweated some billions of liters and drank a trillion liters of random liquids. among many other things.

tomorrow i have a stop over in amsterdam, just enough time to hug a very dear friend and give her a delayed birthday present, before continuing to sweden. perhaps i will see you there?!

love and nighty night.

17 comments:

Anonymous said...

Travel safe, pirat; I think of you a lot. Hope that's a good thing. Must be.
xox

Jael said...

Du har varit duktig;D Trevlig resa till Sverige,njut!

Anonymous said...

oj vad jag gillade det här inlägget när du räknar upp allt du har gjort. det är ett kul sätt att beskriva sin vardag. jobbigt att få punka fyra ggr bara...vet precis hur det är.
vad kul att du ska till amsterdam och sverige! hur länge varar vistelsen denna gång!? Jag skulle vilja våga träffa dig och säga hej, men jag kanske inte törs. Törs du?
Kram!!

Patrice A. said...

whah!
ben je zooooo dichtbij!?!

mijn broer vliegt vaak over Amsterdam
dan belt hij mij
en drinken we samen koffie
op Schiphol
misschien kunnen wij
dat ook eens doen?

dag!
veel plezier in Zweden

till-vidas-ara said...

hej rara rara, vad du flyger och far, förstår att det behövs massa energi, vatten tll det! och miljoner tack för de där orden, går rätt in i hjärtat på mig. kanske jag visar mer av mannen :) så mäkligt att skriva om honom på bloggen...så nära, lite läskigt. tänk, vi kan fortfarande vara lite blyga för varann ibland..lite fantastiskt efter tio år. att det också alltid finns mer att hämta***
här är det regn och kallt idag. vet inte vad göra. sov illa trots ditt underbara te men bara mitt fel för jag snurrade hjärnan några varv inatt,,

kramar i högar till Europa, till dig..
~Lycke

de inktvis said...

sara, mooie week was me dat. fijne reis!

Anne said...

Klinkt zeker als een goede week :-)
veel plezier in Amsterdam en Zweden!!

nathalie et cetera said...

have a very great trip! looking forward to see some of your photos!

Iris Vank said...

Ik hoop dat je goed aangekomen bent in Zweden. Geniet ze ten volle!

outi said...

Sweden?! when are you in Sweden?! coming over the sea to Helsinki too..?
I will start working at the theater soon here in Helsinki, then i´m a bit stuck in here, cant really travel for a while. but you know you are more than welcome to visit here anytime!

annika said...

Safe trip <3<3

Jenny said...

Kul uppräkning, jag hoppas verkligen att vi kan ses! Ring när du kan.

till-vidas-ara said...

Hej kära! Jodu, han läser allt, och skulle nog inte ens protestera om han fick vara med på bild. det är bara jag som är lite, sådär att..ja, du vet, det är ju mina inre demoner, mitt loppispyssel..och något annat som är vi. Vi är ganska olika på många sätt jag o M. men vi kompletterar varann så bra! Ska skicka bilder till dig på mailen alldeles snart. Härligt med dig som förstår så bra, vi känns så lika i mycket. Det Är mer stilla här nu om dagarna..men fullt med liv inuti mig. det är härligt..
hoppas du har det fantastiskt idag..det är du värd kära!

kramar om, Lycke

Merel said...

hihi, tel en tel en tel je zegeningen Sara. Leuk die foto met die botjes, doet me denken aan vroeger, op de school voor verpleegkundigen :-D Goeie reis!

erleichda said...

love the picture with the pomegranats- lovely- i am buying some first thing tomorrow : )

sarapirat said...

lilli, thank you, i hope so too and wonder what you think about? love

yaelian, hahah, vet inte om jag var så duktig men ändå! kram

helena, jag är i sverige i två veckor. såg du mitt meddelande hos dig? jag ses gärna om det funkar, törs törs jag!!! :) kram

patrice, ja hebt je vertelld, heel graag samen met je koffie drinken een keer, of als ik langer in nl blijf, dan ga wij lekker ergens anders aafspreken, toch!? ik moest wel aan je denken, met mijn overstap. ♥

lycke, och idag regnar det här. lite mysigt tycker jag som inte har doftat och känt regn på länge. man vill kura och mysa inomhus. igår plockade jag vinbär, idag väntar jag på min surdeg... härligt! har du sovit bättre? jag drömmer galna drömmar! och ja, skicka gärna bilder! kramar

marguerite, ik ben benieuwd wat met je gebeurt deze dagen.en nu zie ik dat je weer terug bent geweest op 124. leuk! liefs

anne, dankjewel, fijn is het hier, en daar!

nathalie, they are coming up! soon soon! ♥

iris, met patat in mijn buik en appeltaart kwam ik aan! hehehe! leuk was het een paar uuren amsterdam doen.

outi dear, now i am here! i wish i could jump over! perhaps next time. are you back in town again? hugs

annika, tack! kram

jenny, ringer,kramar

merel, ja ik vond de glimlach zo grappig!

demie, and did you? i love to put them in yoghurt with honey and granola..

outi said...

i´m back in helsinki again yes. and working. otherwise i could and would jump in the ferry!
enjoy the north and maybe the next time..?