Friday, May 11, 2007

Finfredag

det har varit en valdigt lugn dag. precis vad som behovdes. jag kom ivag till yogan, tidigt, mot alla odds. och atervande for att sitta nagra timmar pa min goa soffa med tidningen.
det har med att lasa tidning....har nastan blivit en liten fredags rutin.
ha'aretz engelska utgava/herald tribune.
men precis som nar jag var liten och hade en sarskild mat strategi hos anita (ackligaste maten forst, darefter langsamt stigande beloning) sa har jag ungefar samma strategi med tidningen.
forst tralar jag mig igenom alla trakiga och langa och deprimerande artiklar om israels forsvarsminister och alla tabbar i libanon kriget, och forsta kvinnliga gondolseglaren i Venice bla bla bla
for att slutligen komma till beloningen,
ha'aretz magazine (endast fredagar...) med reportage, intervjuer etc etc.

vilket betyder att jag endast har atit lever och sonderkokta haricot vertes idag!

fast...
nufortiden undrar jag om jag egentligen bor halla mig till samma strategi. varfor inte bara salla ut godbitarna direkt? det ar ju det som ar hela pluspoangen med att bli aldre, toch???

sen har jag atit en hel papaya. bra for matsmaltningen.
last horoskop pa internet med yuko, och skrattat at vara analyser.

nu har jag lite kvallsangest.
men imorgon ny dag igen....

7 comments:

Anonymous said...

Ingen vidare reminiscens - den där menyn. Men dansscenen är intressant - flera tolkningsmöjligheter?

fröken L said...

Gillar bloggens nya utseende! Förlåt att jag aldrig ringde upp i fredags, blev lite mer after work än tänkt... Plocka russinen ur kakan, du, det tycker jag låter som en mycket mer angenäm strategi!

anna said...

Vad fin bloggen är, den ena häftiga färgen och headern efter den andra! Vi ligger i lä... Puss

sara said...

tolka den som tolka vill.... jag tanker pa hjarntvatt och dyl.

russinen ur kakan sager du, tja varfor inte...blev det stojigt i fredags?

nja...ni har lite mer finess pa lankar etc. och skriver oftast mer. men fru a, du behover inte uppdatera flickr eftersom du kan lagga in bilder pa bloggen. eller bade och?

Anonymous said...

och jag tänkte på en intensiv sol över en soldyrkare...

Anonymous said...

min blog-tid tycks vara ur led

sara said...

ah....inte sa illa faktiskt.